באקלים הישראלי כמעט ואין בית ללא כמה וכמה מזגנים מפוזרים בכל חדרי הבית. חדרי הממ"ד אמורים להיות אטומים לחלוטין ומוגנים מפני שלל פגיעות חוץ ובשל כך קירותיהם עשויים בטון יצוק. קירות אלה משפיעים באופן ישיר על טמפרטורת החדר כאשר בימי הקיץ החמים חדרי הממ"ד יהיו חמים הרבה יותר בהשוואה לכל שאר חדרי הבית הבנויים מבלוקים וכן בימי החורף הקרים, חדרי הממ"ד יהיו קרים הרבה יותר מכל שאר חלקי הבית. לכן, אין כל ברירה אלא למקם מזגן גם בחדר הממ"ד תוך שמירה מקסימלית על אטימות החדר.

מזגן לממ"ד – חדרי ממ"ד ללא מזגן אטומים במיוחד !

חדרי ממ"ד ללא מזגן חנוקים במיוחד וכמעט ולא ניתן לשהות בהם. כיום, כאשר חדרי הממ"ד הפכו חובה לכל בית חדש, קיים צורך תמידי לשירותי התקנת מזגן בממד. אז ראשית, חשוב להבהיר כי התקנת מזגן בממד מצריכה עבודה קשה הרבה יותר בהשוואה להתקנתו בחדר העשוי קירות בלוקים הן בשל עובי קירות הממ"ד והן בשל עמידותם המצריכה קידוח ארוך וקשה יותר. על כן, חשוב לוודא שאתם בוחרים מתקין מזגנים מספיק מקצועי ומיומן בעל תעודות הסמכה, שידע להתמודד בצורה מיטבית עם התקנה תקנית של מזגן בממד.

הנה לכם כמה פרטים שחשוב שתכירו טרם התקנת מזגן בחדר הממ"ד בדירתכם

אז לפני שאתם בוחרים את המזגן הטוב ביותר עבור חדר הממד שלכם, חשוב להתייחס לכמה פרטים חשובים אשר יבטיחו את השמירה על רמת הבטיחות הגבוהה ביותר לחדר הממד. חדרי הממד אמורים לשמש לנו מעין מקלט ביתי לתקופות מלחמה. הבטון היצוק ממנו הוא בנוי מיועד להעניק הגנה מיטבית מפני רסיסי טילים וכן אטימות החדר מיועדת לסייע לנו להתמודד עם מתקפות כימיות הכוללות חומרים אוויריים רעילים. במטרה להצליח לשמור על חדר הממד שלנו בכשירות שיא גם לאחר התקנת המזגן, מומלץ בחום לבחור מזגן עילי.

התקנה תקנית של מזגן בחדר הממ"ד – כך תשמרו על אטימות החדר !

כידוע, ישנם כמה סוגים שונים של מזגנים בהם תוכלו לבחור. בשונה ממזגן מיני מרכזי אשר מפיץ את האוויר הקר או החם בהתאם לדרישותכם בין כלל חדרי הבית, מזגן עילי מפיץ את האוויר בחדר אחד בלבד ללא שום קשר לשאר חדרי הבית. מזגן עילי מגיע בשני חלקים, האחד מותקן בפנים החדר והשני מחוצה לו. התקנה תקנית של מזגן בממד תאפשר לכם ליהנות מסירקולציה של האוויר המצוי בחדר ללא הכנסת אוויר מבחוץ או מחדרים שונים בבית, מה שכמובן תורם לשמירה על אטימות חדר הממד. בחירה של מזגן מיני מרכזי עבור חדר הממד תגרור כניסה ויציאה של אוויר כלל חדרי הבית אל חדר הממד דבר שיגרום לאיסור הפעלת המזגן בחדר בעת מצוקה.

מזגן עילי המאפשר סירקולציה של האוויר בפנים החדר

מעבר לבחירת התקנת מזגן עילי לחדר הממד במטרה לשמור אותו כשיר ויעיל בפני מתקפות שונות, חשוב לוודא כי מתקין המזגן שלכם אכין מקצועי ומיומן בתחום נקודתי זה של התקנת מזגן בממד. ישנן מספר הנחיות של פיקוד העורף באשר להתקנה תקנית של מזגן בממד. הנחיות אלה יבטיחו שמירה על כשירות החדר לתקופות מצוקה ולכן חשוב לייחס חשיבות לנושא ולבחור את מתקין המזגן שלכם בכובד ראש.

הנחיות פיקוד העורף להתקנת מזגן בחדר ממ"ד תוך שמירה על כשירותו

מעט מן ההנחיות מחייבות את התקנת מזגן בממד אך ורק על קיר פנימי ולא על קיר חיצוני, כל קדיחה בקיר חיצוני של חדר הממד אסורה בהחלט על פי הנחיות פיקוד העורף. נוסף על כך, לאחר הקידוחים לשם תליית המזגן חשוב לאטום את כלל הפתחים בעזרת חומר מיוחד אשר מיועד ליצור אטימות מלאה והרמטית.

מתאם למזגן בממ"ד – רק כך תצליחו להבטיח אטימות מלאה

מעבר לכלל ההגבלות ודרישות הסף הללו על מנת להצליח להתקין מזגן בממ"ד בצורה מקצועית ואחראית, חשוב לדעת שיש צורך בהתקן מיוחד, מתאם מזגן לממד. בעזרת מתאם מזגן לממד ניתן יהיה לשמור על החדר אטום לחלוטין מפני כל מפגע אווירי. ללא מתאם זה לא יהיה ניתן להדליק את המזגן בשעות חירום ולכן חשוב מאוד לוודא שמתקין המזגנים שלכם מודע לכלל הפרטים ומצויד בהתקן הנצרך. בדירות החדשות תוכלו למצוא את מתאם המזגן לחדר הממד מותקן כבר, מה שיחסוך לא מעט זמן יקר ועבודה קשה. בדקו היטב אם קיים מתאם כזה טרם תחילת העבודה של התקנת המזגן.

פגיעה בכשירות חדר הממ"ד בדירתכם מורידה את ערך הדירה

חשוב לא לוותר על מתאם מזגן לממד והיצמדות לדרישות התקנת מזגן בממד של פיקוד העורף על מנת להשאיר את הממד שלכם כשיר ואטום לחלוטין. לא מעט מתקיני מזגן שאינם מספיק מקצועיים ואמינים יציעו לכם לחסוך לא מעט כסף בעלות התקנת המזגן בממד שלכם על ידי ויתור על המתאם. מחיר התקנת מזגן בממד אמנם יקר יותר ממחיר התקנת מזגן בחדר רגיל, אך רק על ידי מילוי כלל דרישות פיקוד העורף לרבות הכללים שצוינו לעיל והתקנת מתאם למזגן, תוכלו לשמור על המזגן שלכם אטום לחלוטין.

מחיר התקנת מזגן בממד – יקר אך משתלם

באשר לחיסכון הכלכלי של עבודת ההתקנה חשוב שתדעו כי חדר ממד שאינו עומד בכל הדרישות מוריד את ערך הדירה שלכם. כלומר, חיסכון כלכלי לא גדול במיוחד של התקנת מזגן בחדר ממד ללא מתאם, יביא לידי הורדת ערך הדירה שלכם בצורה משמעותית יותר. לכן, מעבר לעניין הבריאותי, גם מבחינה כלכלית משתלם לכם לשמור על כל חוקי פיקוד העורף ולהבטיח חדר ממד תקין ואטום לחלוטין.

אין אפשרות לאטום את חדר הממ"ד ללא מתאם המזגן

מתקינים רבים יציעו לכם לוותר על המתאמים בטענה כי הם יכולים לאטום את החדר לחלוטין על ידי סיליקון או חומרים אחרים אך קיים סיכוי סביר ששכבת סיליקון שאינה מספיק עברה לא תספק איטום מקסימלי. נוסף על כך מבחינה חוקית, גם אם החדר אטום לחלוטין ללא מתאם, חדר הממ"ד אינו נחשב תקין מה שעדיין יגרור ירידת ערך.

בחרו נכון מתקין מזגנים מקצועי ואמין

על כן השקיעו לא מעט מאמץ בבחירת מתקין המזגנים שלכם. בכמה צעדים פשוטים הכוללים יצירת קשר עם כמה שיותר מתקינים פוטנציאליים, ביצוע פעולות סינון ובחירת המתקין האמין ביותר תצליחו להבטיח את תקינותו של חדר הממד שלכם. בפעולות הסינון, עליכם לבדוק היטב אודות מקצועיותו של כל מתקין.

תוכלו לבדוק זאת על ידי המלצות מאנשים אשר בחרו לשכור את שירותיו בעבר, חיפוש מידע אודותיו באינטרנט וקריאת כמה שיותר חוות דעת חיוביות. לאחר שסיננתם את כל המתקינים שאינם מספיק מקצועיים, חשוב לערוך פעולת סינון על מנת לבדוק את אמינות המתקינים. פעולת סינון זו תיעשה על ידי יצירת קשר והשוואת מחירים. מתקין שדורש מחיר גבוה משמעותית ממחיר ממוצע השוק נחשב בלתי אמין ולא תרצו לשכור את שירותיו.