ניקוי מזגן

במטרה להצליח לשמור על המזגן שלכם לאורך שנים ארוכות, חשוב לדעת כיצד לתחזק אותו נכון. אנשים רבים כלל לא מודעים לעובדה כי הם צריכים לנקות המזגן שלהם כל כמה חודשים ניקיון פשוט וכל שנה ניקיון עמוק. הקפדה על תחזוקת המזגן תאפשר לכם ליהנות משירותיו שנים ארוכות ללא תקלות. מעבר לכך, ניקיון המזגן כפי המלצות המומחים יאפשר לכם להימנע מהצטברות עובש וחיידקים אותם אתם עלולים לנשום בעת פעולת המזגן ללא ניקיונו. לכן, אם עד היום לא הקפדתם על תחזוקת המזגן שלכם, הגיע הזמן שתכירו את כלל פעולות הניקיון הנדרשות למניעת תקלות רבות.

ניקוי מזגן

השפעות ניקוי מזגן – הבטיחו יעילות שיא ואריכות חיים למזגן שלכם

אז ראשית, נפתח בניקוי פשוט של המזגן אותו אתם יכולים לעשות בכוחות עצמכם ועליכם לבצע אותו אחת לכמה חודשים עד חצי שנה לכל היותר. במהלך ניקיון זה עליכם לפתוח את מכסה היחידה הפנימית ולהוציא את רשתות המזגן. רשתות אלה וודאי יהיו מלאות בלא מעט אבק ולכלוך, אותו אתם נושמים בכל פעם שמדליקים את המזגן ללא ניקיונו.

הכירו את מגוון התכשירים לסיוע – מנקה מזגנים וספריי לניקוי מזגן

תוכלו למצוא מגוון מוצרי סיוע לניקוי המזגן שיסייעו לכם להתמודד עם הצטברות לכלוך וחיידקים כמו מנקה מזגנים, ספריי לניקוי מזגן, חומץ לניקוי מזגן ועוד. לאחר פירוק הרשתות וניקיונן באופן יסודי חשוב ליבש אותן טרם החזרתן למזגן. לא אחת קורה שרטיבות יתר בפנים המזגן גורמת לעובש מסוכן. כידוע, מעבר לעובדה כי עובש אינו אסתטי ואף מקנה תחושה של מחנק, הוא כלל אינו בריא ולכן חשוב לשים לב לניקוי מזגן מעובש בעת הצורך.

ניקוי המזגן ישפר משמעותית את ביצועי המזגן שלכם – מתבטא ברעש המזגן, זמן קירור או חימום, חשבון החשמל וכמובן אורך החיים

מעבר לפן הבריאותי של ניקוי המזגן במטרה להתמודדות עם רביצת חיידקים ועובש שיוצאים בעת פעולת המזגן לחלל החדר, חשוב להדגיש כי מזגן שאינו נקי עובד הרבה פחות טוב ויעיל. אם אתם מבחינים בשינוי בעוצמת המזגן בחודשים האחרונים, בהתארכות זמן קירור או חימום החדר באופן די משמעותי, קיים סיכוי סביר שהגורם לכך הוא לכלוך רב שהצטבר על רשתות המזגן ומונע ממנו לתפקד כראוי. במצב כזה לא רק שתאלצו להסתפק עם ביצועים מוגבלים ביותר של המזגן שלכם, אלא תגרמו לו להתאמץ הרבה יותר במטרה לקרר או לחמם את החדר מה שכמובן יבוא לידי ביטוי בחשבון החשמל.

ויסות נכון של מזגן נקי – ניקיון המזגן יחסוך לכם לא מעט כסף

במזגנים החדשניים ישנה טכנולוגיה המאפשרת להם לווסת את עוצמת פעולתם בהתאם לצרכים המשתנים, לרמת החום או הקור איתו הם צריכים להתמודד ועוד. כאשר המזגן אינו נקי, הוא נאלץ להפעיל את מלוא העוצמה על מנת להתמודד עם דרישותכם לקרר או לחמם את החדר. לכן, מעבר לפן הבריאותי ומעבר לפן תקינות המזגן שלכם, ניקוי מזגן פשוט יכול לחסוך לכם לא מעט כסף בחשבון החשמל.

טיפ חשוב – איך מנקים מזגן ללא בעל מקצוע

אז איך לנקות מזגן בצורה יעילה ומיטבית?

הנה לכם כמה טיפים חשובים שתוכלו ליישם בכוחות עצמכם בניקיון המזגן החצי שנתי שעליכם לבצע. אחת התופעות המסוכנות ביותר אשר עלולה לגרור להרס נרחב של חלקי המזגן שלכם היא הופעת עובש בפנים המזגן. ניקוי מזגן מעובש דורש ניקוי עמוק על ידי איש מקצוע מיומן אשר ידע להתמודד ולמגר את התופעה לחלוטין. אך גם לכם, ישנה אפשרות לנקוט בצעד המסייע לניקוי עובש במזגן בבחינת עזרה ראשונה בלבד.

ניקוי מזגן מעובש – השתמשו באפשרות ה"טיפה"

כל שעליכם לעשות זה להפעיל מידי פעם את המזגן על מצב טיפה. רבים כלל לא מכירים את אפשרות זו ולכן חשוב שתכירו. בין שלל מצבי המזגן ישנו מצב המצוייר בתור טיפה. מצב זה מסייע לייבוש חלל החדר ופנים המזגן מפני רטיבות ולחות. הצטברות לחות היא זו שמביאה להתפשטות העובש ולכן התמודדות עם הרטיבות בעזרת מצב זה של המזגן שלכם יסייע לניקוי מזגן מעובש.

ניקוי עמוק של המזגן המצריך בעל מקצוע לניקוי יסודי אחת לשנה

לאחר שמיציתם עד תום את האפשרות שלכם לנקות את המזגן בכוחות עצמכם תוך הקפדה של ניקוי מזגן כל חצי שנה לכל היותר, חשוב להזמין איש מקצוע שידאג לניקוי עמוק של המזגן בכל שנה. ניקוי מזגן עמוק כולל מגוון פעולות ניקוי משמעותיות יותר מהפעולות שביצעתם בעצמכם כמו פירוק הפילטר, פירוק סוללת האיוד ופירוק המאיץ. את כלל החלקים הללו בעל המקצוע ינקה בעזרת חומרים מיוחדים ואנטי בקטריאלים בלחץ גבוהה.

מחיר ניקוי מזגן – המחיר כולל מגוון פעולות ניקוי יסודיות

מחיר ניקוי מזגן על ידי בעל מקצוע משתנה בהתאם לגודל המזגן שלכם ונע בין 350 שקלים לכל הפחות ועד 500 שקלים לכל היותר. כמובן שישנם מצבים בהם בעל המקצוע נאלץ לבצע פעולות עמוקות עוד יותר אשר יצריכו תוספת תשלום. מחיר ניקוי מזגן מיני מרכזי יקר יותר בשל העובדה הפשוטה כי הוא מצריך עבודה ארוכה יותר על ניקוי מספר גדול של פתחי אוורור.

כך תבחרו נכון את בעל המקצוע שידע לספק ניקוי מזגן יעיל ומיטבי

כאשר אתם מתמודדים עם בחירת בעל המקצוע האמין והמקצועי ביותר, חשוב לדעת כי ישנם בעלי מקצוע אשר בוחרים לעשות שימוש בחומרים אורגניים בלבד בכל מהלך ניקוי המזגן. חומרים שאינם אורגניים עלולים להיות מזיקים לבריאות. הפעלה לאחר ניקוי מזגן בחומרים שאינם בריאים עלולה לגרור את פיזורם בחלל החדר ופגיעה בבריאות הנמצאים בו. לכן, מומלץ לבחור את אנשי המקצוע אשר עושים שימוש בחומרים אורגניים בלבד.

הכירו את החלקים הפנימיים שדורשים ניקוי

בעלי מקצוע מיומנים ידעו להתמודד היטב עם ניקוי מזגן מיני מרכזי אלקטרה, ניקוי מזגן מיני מרכזי תדיראן, ניקוי תעלת ניקוז מזגן, ניקוי מאייד מזגן מוני מרכזי, ניקוי פילטר עילי ומיני מרכזי, ניקוי רדיאטור, ניקוי סוללה למזגן, ניקוי מעבה מזגן  וניקוי יחידה פנימית של מזגן מיני מרכזי. חשוב שכלל פעולות אלה יעשו על ידי גורם מקצועי בעל הסמכות בתחום על מנת לוודא את ניקיונו המוחלט והבטיחותי של המזגן שלכם. בעל מקצוע שאינו מספיק מיומן לא ידע להתמודד עם כלל החלים הללו במגוון רחב של מזגנים שונים וכך יתכן שהם פשוט ישארו מלוכלכים.

מומלץ לערוך את ניקוי המזגן דווקא בימי האביב

הזמן המומלץ ביותר לניקוי עמוק של חלקי פנים המזגן שלכם הוא תקופת האביב בו השימוש במזגן מינימלי. ניקיון המזגן לקראת חודשי הקיץ החמים יאפשר לו לעבור בתפוקה מלאה ברמת היעילות הגבוהה ביותר. מזגן נקי עובד טוב יותר, מהר יותר וכמובן גם חסכוני יותר, בדיוק כל מה שהייתם רוצים מהמזגן שלכם טרם חודשי הקיץ החמים. לכן, מומלץ לתזמן כל שנה את הניקיונות העמוקים של המזגנים שלכם על ידי אנשי מקצוע לתקופת האביב כך שהמזגן יגיע בשיאו לחודשי הקיץ הקשים. העבודה התדירה בחודשים של המזגן שלכם מחייבת ניקוי יסודי שישפר את יכולותיו וצריכת החשמל שלו.