משאבת חום

המזגנים נועדו במטרה לשפר את איכות חיינו בימי הקיץ החמים על ידי קירור החלל בו אנו נמצאים וכן בימי החורף הקרים על ידי חימומו. באקלים הישראלי, בו גם בימי החורף ישנם ימים חמים ובימי הקיץ על אחת כמה וכמה, אנשים רבים עושים שימוש כמעט תמידי לאורך כל ימות השנה במזגן על מצב קירור. ישנם לא מעט אנשים אשר אינם עושים שימוש כלל במזגן על מצב חימום מה שלעיתים יוצר תקלות בעת הרצון לשנות את מצב המזגן מחימום לקירור. משאבת חום המזגן היא המקור המסייע למזגן שלנו להפיק אוויר חם ולחמם את החלל בו הוא מצוי. משאבת החום היא מערכת מתקדמת במיוחד העובדת על מים.

 

משאבת החום סופגת את חום הסביבה ומחממת את המים במערכת

 

משאבת החום יודעת לספוג את החום מהסביבה ועל ידי כך היא מצליחה לחמם את המים במערכת. ישנם כיום לא מעט שימושים שונים במשאבות חום מתקדמות לחימום חללים שונים כפי הצורך. משאבת חום לחימום מים מסייעת גם לחימום בריכות, לחימום תת ריצפתי, מקוואות ועוד. משאבת החום במזגן שלנו ממוקמת בחלקו החיצוני של המזגן ועל ידי העברת המצבים השונים בשלט המזגן היא מתאימה את עצמה לדרישותינו. במידה ואנו בוחרים לחמם את החלל היא כמובן עובדת על מצב חימום ומנגד, במידה ואנו בוחרים במצב קירור היא יודעת לעשות את השינוי הנדרש במטרה להתחיל לקרר את החלל.

 

המזגן לא עובר ממצב קירור למצב חימום? תיתכן תקלה במשאבת החום של המזגן

 

לא אחת קורה שמשאבת החום נתקעת על מצב קירור בו אנו עושים שימוש ברוב ימות השנה ללא תגובה לשינוי הדרישה מהמזגן להתחיל לחמם. חשוב לדעת כי לא תמיד חוסר המעבר ממצב קירור למצב חימום מעיד על משאבת חום תקולה, אלא פעמים רבות משאבת החום פשוט תקועה על מצב קירור ללא תגובה לדרישותינו. במקרים אלה ניתן להתמודד עם הבעיה באופן עצמאי ללא סיועו של טכנאי המזגנים המקצועי. אז הנה לכם כמה צעדים פשוטים שתוכלו לעשות במטרה לסייע למשאבת החום במזגן שלכם לעבור ממצב של קירור למצב של חימום.

 

משאבת החום ממוקמת בחלקו החיצוני של המזגן

 

בשלב הראשון חשוב לדעת שהמשאבה ממוקמת בחלקו החיצוני של המזגן שלכם ולכן עליכם לצאת אליו ולפתוח את מכסה שלו. לאחר שעשיתם זאת, זהו את משאבת החום וכן את הצינורית אשר צינורית המשאבה המחוברת למדחס המזגן שלכם. פעמים רבות המשאבה תקועה על מצבה בשל בעיה פיזית שכמה דפיקות קלות יכולות לפתור. אנשי מקצוע ממליצים לדפוק בעדינות על קצה המשאבה במטרה לאפשר לה להשתחרר מהמצב בו היא תקועה. חשוב להדגיש, הדפיקה על המשאבה חייבת להיות עדינה בכדי למנוע נזק חמור עוד יותר מזה שקיים כרגע. פגיעה במשאבה בעקבות הדפיקה עלולה לחייב אתכם בהחלפתה שתעלה לא מעט כסף.

 

כך תצליחו להתמודד עם בעיה במשאבת חום במזגן לגמרי בעצמכם

 

לאחר פעולה זהירה זו, עליכם לסגור היטב את המכסה של חלקו החיצוני של המזגן שלכם ולהדליקו על טמפרטורת החדר. הדלקת המזגן מטרתה לאפשר למשאבת החום שלכם להשתחרר ולהתחיל לציית לדרישותיכם במעברים בין מצב קירור למצב חימום. כמה דקות לאחר הדלקת המזגן, נסו לעבור למצב חימום. חשוב לתת למזגן לדלוק מספר דקות על מצב החימום במטרה לוודא כי הוא אכן מוציא אוויר חם. אנשים רבים לא ממתינים מספיק זמן מה שגורם להם לחשוב שהמזגן ממשיך בשלו, במצב הקירור.

 

חשוב לדעת שלמזגן לוקח כמה רגעים להתחיל להזרים אוויר חם לאחר תקופה ממושכת בה הוא רגיל לקרר

 

מרגע שינוי מצב המזגן מקירור לחימום, יקח לו מספר דקות להתחיל להזרים אוויר חם אל החדר ולכן, גם אם אתם מרגישים שהמזגן שלכם ממשיך לפלוט אוויר קר, אל לכם להילחץ, כל שעליכם לעשות זה להמתין. אם עברו מספר דקות ואתם מבחינים באוויר חם, סימן שהצלחתם לשחרר את משאבת חום המזגן שלכם, העבירו את מצבי החימום והקירור לסירוגין במטרה לוודא כי אכן שחררתם את משאבת החום לחלוטין.

 

איפוס המזגן – ייתכן שפעולה זו תסייע לסנכרון מלא ולהפעלת המזגן על מצב חימום

 

אפשרות נוספת לפתרון הבעיה היא איפוס המזגן. לא אחת קורה שהמזגן לא מגיב או לא מסונכרן נכון עם השלט מה שגורם לאי ציות ללחיצות שלכם. ייתכן שכל הבעיה היא חוסר תגובה של המזגן, שכלל לא קיבל את האות הנכון מהשלט לעבור ממצב קירור למצב חימום. במטרה לוודא שלא מדובר במצב זה, חשוב לערוך איפוס למזגן על ידי לחיצה ממושכת על שלט המזגן עד שישמעו שלושה ציפצופים או לחילופין על ידי ניתוק המזגן מהחשמל וחיבורו לאחר מספר רגעים. פעולות אלה יוודאו כי אכן קיים סנכרון מלא בין השלט למזגן אשר יודע לקרוא היטב את אותות הלחיצות שלכם.

 

אם איפוס המזגן לא צלח, זה הזמן להזעיק טכנאי מזגנים מקצועי

 

אם עדיין לא הצלחתם לשנות את המצב ומשאבת החום שלכם מתעקשת להשאיר את המזגן על מצב קירור, כנראה שתידרשו להזמין טכנאי מזגנים מקצועי. חשוב לדעת, לא כל תקלה במשאבה מצריכה החלפת משאבת חום במזגן, קיים סיכוי שניתן יהיה להחליף חלק קטן ובודד במשאבת החום שלכם ועל ידי כך להתגבר על הבעיה בעלות סמלית בלבד. טכנאי מזגנים רבים בוחרים באופן מיידי באפשרות של החלפת משאבת חום במזגן מה שגורם לא אחת, לעבודה ארוכה ויקרה שלא לצורך.

 

ישנם מקרים בהם הבעיה ממוקמת בסליל משאבת החום מה שיכול לחסוך לכם המון זמן ולא מעט כסף

 

ישנם מקרים בהם ניתן להחליף חלק קטן בפנים משאבת החום הנקרא סליל. במידה ואכן הסליל תבדו אינו עובד בצורה תקינה, החלפתו תאפשר לכם ליהנות מחיסכון של המון זמן יקר וכמובן לא מעט כסף. בשונה מהעבודה הארוכה והמייגעת שהחלפת משאבת חום מצריכה, החלפת סליל הינה עבודה קצרה ופשוטה במיוחד. העלות הממוצעת של החלפת סליל כ 300 שקלים בלבד בעוד עלות החלפת משאבת חום במזגן תעלה לכם כ 1000 שקלים בממוצע.

 

עלות החלפת משאבת חום למזגן – לא זול

 

לכן, חשוב מאוד לדעת לבחור נכון טכנאי מזגנים מקצועיים, מיומנים אך חשוב מכל, אמינים. טכנאים רבים בוחרים באפשרות של החלפת משאבת חום במזגן על אף שיודעים כי החפלת הסליל תסייע. משאבת חום לבריכה, משאבת חום לחימום תת ריצפתי, משאבת חום לחימום מים וכן משאבת חום למזגן תעלה לא מעט כסף מה שמאפשר לטכנאים להרוויח יותר עבור עבודתם.

 

עלות משאבת חום משתנה בהתאם לסוגו וגודלו של המזגן שלכם

 

חשוב לדעת שהמחירים משתנים בהתאם לסוג המזגן שלכם. משאבת חום אינוורטר או משאבת חום מיצובישי יעלו הרבה פחות ממשאבת חום למזגן מיני מרכזי. לכן עליכם לוודא שהמחיר הממוצע שבדקתם טרם החלפת משאבת החום אכן מציג את ממוצע המחירים עבור סוג המזגן שלכם. בחירה נכונה של טכנאי מזגנים אמין ומקצועי וכן התאמה מלאה של משאבת חום תואמת לצורכי המזגן שלכם תאפשר לכם לחזור ליהנות מפעולת החימום של המזגן תוך זמן קצר ובמחיר הוגן.