דירוג אנרגטי – משפיע באופן ישיר על צריכת החשמל

באקלים הישראלי כמעט ולא ניתן לעבור את חודשי יולי, אוגוסט ללא שעות ארוכות של פעילות המזגן. כיום, כמעט ואין בית בישראל ללא מזגן שעובד שעות נוספות בחודשי הקיץ החמים. במידה ואתם רוצים להתחדש במזגן נוסף ומתלבטים על סוג המזגן האידיאלי עבור הצרכים שלכם, חשוב שתכירו מספר פרטים חשובים שיכולים לחסוך לכם אלפי שקלים במרוצת שנות השימוש במזגן שתבחרו.

דירוג אנרגטי

דירוג אנרגטי גבוה פירושו מזגן חסכוני בחשמל

כידוע, המחיר אותו אתם נדרשים לשלם עבור רכישת המזגן והתקנתו הינו מחיר קבוע וחד פעמי. לאחר רכישת המזגן והתקנתו בדירתכם, כל שתידרשו לשלם הוא עבור צריכת החשמל בהתאם למזגן שבחרתם. ישנם מזגנים הכוללים מנועים גדולים במיוחד המספקין עוצמה של 3, 4 ואף 5 כוחות סוס. מזגנים אלה מיועדים לחללים גדולים במיוחד ואף לעיתים לכל הדירה כולה במידה ובחרתם במזגן מיני מרכזי. הדירוג האנרגטי של מזגנים אלה על פי רוב נמוך, מה שבא לידי ביטוי בצריכת החשמל. ככל שהדירוג האנרגטי של המזגן שלכם נמוך יותר, כך הוא צורך יותר חשמל ואתם נאלצים לשלם יותר כסף.

כך תצליחו לחסוך מאות ואף אלפי שקלים בצריכת החשמל

לכן כיום אנשים רבים מעדיפים להשקיע במזגנים קטנים בעלי דירוג אנרגטי גבוהה במיוחד לחיסכון משמעותי בהוצאות החשמל. צריכת חשמל של מזגן 1 כ"ס אינה דומה לצריכת חשמל של מזגן 2 כ"ס ולכן, חשוב לדעת שככל שעוצמתו של המזגן שלכם נמוכה יותר, כך הוא צורך פחות חשמל. נוסף על עוצמתו של המזגן אשר משפיעה על צריכת החשמל, כיום ישנם לא מעט מזגנים מתקדמים הכוללים טכנולוגיות מתקדמות לצריכה יעילה במיוחד של החשמל וכלל הפרטים הללו מחושבים בדירוג האנרגטי של המזגן.

מדד הדירוג האנרגטי – A – החסכוני ביותר, G – הבזבזני ביותר

מדד הדירוג האנרגטי הינו סולם המתחיל מהאות A ומגיע עד האות G. האות A מבטאת הדירוג האנרגטי הגבוהה ביותר, כלומר החסכוני ביותר בצריכת החשמל, בעוד האות G מבטאת את הדירוג האנרגטי הנמוך ביותר, כלומר צריכת חשמל בזבזנית במיוחד. בניגוד למקובל לחשוב, חשוב להדגיש כי ישנה חשיבות ניכרת לדירוג האנרגטי של המזגן שלכם. צריכת חשמל של מזגן המדורג G גבוהה בעשרות אחוזים מצריכת חשמל של מזגן המדורג A, מה שכמובן מתבטא באלפי שקלים במרוצת השנים.

מגוון יתרונות משמעותיים למזגן עם צריכת חשמל נמכונה

מעבר לצריכה מינימלית של חשמל עבור מזגנים בעלי דירוג אנרגטי גבוהה, מזגנים אלה מצוידים בטכנולוגיות מתקדמות וחדשניות המאפשרות הפקת עוצמת אנרגיה גבוהה בעוד מאמץ המזגן וצריכת החשמל שלו נמוכים. תכונה זו של מזגן חסכוני בחשמל באה לידי ביטוי גם בכמות זיהום האוויר אשר משפיעה באופן ישיר על העולם בו אנו חיים. שימוש מופחת בחשמל מסייע להפחתת גזים רעילים לאוויר העולם אשר נפלטים כתוצאה ישירה של שימוש בחשמל. לכן, במטרה לענות על השאלה כמה חשמל המזגן שלכם צורך, תוכלו לבדוק את הדירוג האנרגטי שלו.

מניעת קריסות של חברת החשמל בימי עומס יתר

יתרון נוסף שיש למזגן חסכוני בחשמל בעל דירוג אנרגטי נמוך הוא סיוע להתמודדות חברת החשמל עם עומסים גדולים במיוחד. לא אחת קורה שבימים חמים מאוד בהם כל המדינה מדליקה מזגנים, ישנן בעיות חשמל ואף הפסקות חשמל באזורים נרחבים בכל רחבי הארץ. צריכת חשמל מינימלית בעזרת מזגנים חדשניים בעלי דירוג אנרגטי נמוך, מאפשרים הזרמת חשמל לכל חלקי המדינה גם בשעות עומס קשות ביותר.

כך תדעו לזהות את הדירוג האנרגטי של המזגן שלכם

בעזרת מחשבון צריכת חשמל תוכלו לבדוק את ההבדלים בין תשלומי צריכת החשמל עבור מזגנים המדורגים נמוך בדירוג האנרגטי לבין כאלה המדורגים גבוהה. כפי שציינו ישנו הבדל ניכר ומשמעותי אליו חשוב שתתייחסו בעת רכישת המזגן הבא שלכם. מחסני חשמל מספקים מגוון סוגי מזגנים עליהם תוכלו לראות תווית המציגה מספר פרטים אודות יכולות המזגן. בין שלל הפרטים תוכלו לראות אות באנגלית בין האותיות A – G המבטאת את מיקומו של המזגן בדירוג האנרגטי. אות זו תוכל לענות לכם על השאלה, כמה חשמל צורך מזגן וכך תוכלו לחשב את כדאיות רכישתו.

צריכת החשמל כמעט זהה לצריכת החשמל של מאוורר

בחירת מזגן חסכוני בחשמל תאפשר לכם ליהנות ממגוון יתרונות ללא התפשרות על תפקוד המזגן. חישוב צריכת חשמל המזגן שלכם תעלה בפניכם את העובדה שעל אף שצריכת חשמל של מאוורר זולה יותר, הפער אינו ניכר ומשמעותי כלל.