אז למה מזגן על חום נכנס לשהייה כל הזמן ומה אפשר לעשות עם זה?

מזגן נכנס להשהייה

באקלים הישראלי כמעט ואין אפשרות לעבור את חודשי הקיץ החמים ללא מזגן שעובד שעות נוספות לקירור הדירה. כיום כמעט ואין בית בישראל שאינו מצוייד במזגן אחד לכל הפחות. עד לפני מספר שנים כלל המזגנים היו נחשבים למותרות בשל עלויות החשמל שהיו צורכים. מעבר לכך גם עלות המזגן עצמו הייתה יקרה מה שגרם לאנשים רבים להסתפק במאוורר בקיץ ותנטרים בחורף. אך בעקבות התפתחות כל עולם הטכנולוגיה חל שינוי משמעותי בשנים האחרונות אפשר מאפשר לאנשים רבים שלא הרשו לעצמם להשתמש במזגן בעבר, ליהנות ממיזוג אוויר בכל חודשי הקיץ החמים ביותר. שינויים טכנולוגיים רבים נכנסי לעולם מיזוג האוויר בשנים האחרונות כאשר השינוי הגדול ביותר הוא האפשרות של השהייה עצמית של המזגן.

 

כל מה שחשוב לדעת על אפשרויות השהיית המזגן שלכם

 

אפשרות זו של השהייה עצמית גורמת למזגן להפסיק את פעולתו מעת לעת במטרה להצליח לחסוך לא מעט כסף על צריכת החשמל. אפשרות זו התחילה בתור עצירה מוחלטת ואף כיבוי המזגן כל מספר דקות של עבודה רציפה וכיום כבר ניתן ליהנות ממערכות מתקדמות אשר יודעות לווסת את הטמפרטורות במטרה להשאיר את החלל יציב על הטמפרטורה שנבחרה. המערכות המתקדמות ביותר נקראות מערכות אינוורטר אשר מאפשרות למזגן להחליש את עוצמת פעולתו כאשר החלל בחדר כבר הגיע לטמפרטורה הרצויה. הורדת עוצמת החשמל באה לידי ביטוי בשמירה על הטמפרטורה הקיימת וכך אתם נהנים מטמפרטורה אחידה שלא מקפיאה את כל הנמצאים בחלל.

 

טכנולוגיית אינוורטר מסייעת לוויסות צריכת האנרגיה של החשמל תוך שמירה על טמפרטורה קבועה

 

מזגן אלקטרה בהשהייה יאפשר לכם לחסוך לא מעט כסף בחשבון החשמל בשל צריכה מחושבת ומאוזנת של אנרגיה. אז במידה וגם אתם שאלתם את עצמכם האם מזגן בשהייה צורך חשמל, התשובה היא כמובן שלא. אך יש להפריד בין השהייה של ממש לבין ויסות עוצמת הפעולה. המזגנים המתקדמים ביותר לא עוצרים את פעולתם לחלוטין במטרה למנוע את עליית הטמפרטורה. בעזרת מערכת אינוורטר המזגנים יודעים להפחית את עוצמת פעולתם במטרה להמשיך להזרים אוויר קר או חם בהתאם לצרכים שלכם בעוצמה נמוכה וכך הם מצליחים לחסוך באנרגיה ולשמור על טמפרטורה קבועה.

 

ניתן לבטל את השהיית המזגן בקלות – רבים בוחרים לעשות זאת בימים חמים או קרים במיוחד

 

השהייה מלאה פירושה עצירה מוחלטת של המזגן כאשר הוא מגיע לטמפרטורה הרצויה מה שכמובן עוצר את חשמל לחלוטין. לאפשרות זו יש מספר חסרונות כאשר העיקרי שבהם הוא עליית הטמפרטורה אט אט לאחר תחילת השהייה. לכן אנשים רבים בוחרים ביטול השהייה על מנת להבטיח שהטמפרטורה לא תעלה בעת העצירה המוחלטת של פעולת המזגן. מזגן טורנדו השהייה וכן מזגן תדיראן השהיה יאפשרו לכם ליהנות מחיסכון די משמעותי בחשבון החשמל שכן השהיית אלה חוסכות עשרות אחוזים בזמני הפעולה של המזגן.

 

ישנה אפשרות של הנמכת עוצמת הפעולה וישנה אפשרות של עצירה מוחלטת

 

מקומות ציבוריים רבים בוחרים לעשות שימוש באפשרות זו של מזגן עם השהייה מלאה במטרה לאפשר חיסכון משמעותי בצריכת החשמל ולהתחשב בכלל הנמצאים בחלל. השהיית המזגן מאפשרת מעין פשרה בין האנשים אשר מעוניינים בפעולת המזגן לבין אלה שלא ולכן זוהי אפשרות שכיחה במיוחד במקומות ציבוריים. חשוב לדעת שישנה אפשרות של ביטול השהייה בקלות ללא כל פגיעה ביכולות או בבריאות המזגן שלכם. במידה ואתם מעוניינים בפעילות רציפה של המזגן בימים חמים במיוחד או לחילופין, בימים קרים במיוחד, תמיד תוכלו לבטל את אפשרות ההשהייה וליהנות מפעילות רציפה של המזגן.

 

השהיית המזגן במצב חום – כמה פרטים שכדאי שתכירו

 

ההשהייה אינה מבחינה בין מצב חום למצב קור של המזגן וניתן לבחור באפשרות זו בכל המצבים השונים. באופן זהה, כאשר החלל מגיע לטמפרטורה הרצויה או אף מתקרב אליה, ההשהייה גורמת לעצירת המזגן. כמו כן ישנה אפשרות להגדיר שהמזגן יכבה כל כמה דקות של פעילות בהתאם לצרכים שלכם. גם השהייה זו תצליח לחסוך לכם לא מעט שעות פעילות של המזגן בסוף החודש מה שכמובן יבוא לידי ביטוי בחשבון החשמל.

 

מזגן במצב חום משמיע רעש נמוך משמעותית מרעשו על מצב קור

 

רבים מתלוננים שהמזגנים נכנסים להשהייה תדירה כאשר הם על מצב של חימום ולכן חשוב להבהיר נקודה חשובה. כאשר המזגן נמצא על מצב קירור, אנו שומעים היטב את פעולתו ואף מרגישים את הזרמת האוויר הקר שהוא פולט. אך כאשר המזגן נמצא במצב חום, פעמים רבות הוא שקט הרבה יותר מה שגורם ללא מעט אנשים לטעות ולחשוב שהוא נכנס למצב השהייה. על כן אם אתם חושבים שמזגן על חום נכנס לשהייה כל הזמן, חשוב לבדוק מקרוב האם אכן מדובר בהשייה או שהוא פועל בשקט יותר בהשוואה למצב קור. בדיקה זו על פי רוב תוכיח לכם שהוא אכן פועל בזמן שאתם בטוחים שהוא במצב השהייה.

 

חיסכון כלכלי אדיר של שעות עבודה ארוכות מידי חודש

 

במזגנים המתקדמים ביותר ניתן להצליח לחסוך לא מעט כסף בחשבון החשמל בעזרת טכנולוגיית אינוורטר שגם אותה תוכלו לבטל בלחיצת כפתור בלבד. בשל כלל השיפורים הללו כיום אנשים רבים יכולים להרשות לעצמם להתחשב במזגן לחודשי הקיץ החמים. בחירה נכונה של המזגן הטוב והמתאים ביותר עבור הצרכים שלכם וגודל החלל אותו תרצו שהוא לקרר תאפשר לכם ליהנות ממיזוג אוויר בחודשי הקיץ החמים ומחימום אוויר בחודשי החורף הקרים במחירים נוחים לכל כיס. בשונה מן העבר, ההוצאה המרכזית על המסגן הבא שלכם כנראה תהיה על קנייתו והתקנתו ולא על חשבונות החשמל שאתם נדרשים לשלם בכל חודשיים.