מזגנים במבני משרדים

 

מערכות מיזוג אוויר דורשות תחזוקה שוטפת כדי שהמזגנים במבנה יפעלו ביעילות ויקררו או יחממו את המתחם, בהתאם לעונת השנה. קחו בחשבון שהזנחת נושא התחזוקה תגרום לירידה בביצועי מערכת מיזוג האוויר, ולעלייה בצריכת האנרגיה ובתשלומי החשמל. לכן חשוב מאוד לשמור על תחזוקה שוטפת לאורך השנה וכך להבטיח שהמזגנים ישמרו על הביצועים שלהם לאורך זמן.

ניקיון המסננים

משימת התחזוקה החשובה ביותר שיש לבצע היא ניקוי המסננים של המזגנים, באופן שגרתי ובעת הצורך גם להחליף אותם. פילטרים סתומים ומלוכלכים חוסמים את זרימת האוויר והופכים את מערכת המיזוג להרבה פחות יעילה. כמו כן כאשר הפילטרים חסומים גם המאייד של המזגן עצמו עשוי להיפגע. אם תקפידו להחליף פילטרים מלוכלכים תוכלו להוריד את צריכת האנרגיה של המזגן ב- 5% עד 15% בממוצע. את הפילטרים מומלץ לנקות אחת לחודש, אולם קחו בחשבון שבמקרים שהם נמצאים בשימוש מתמיד, כמו שקורה במשרדים, יהיה צריך להקדיש להם יותר תשומת לב מבדרך כלל.

ניקיון והחלפת הסליל במזגן

ניקיון והחלפה של סלילי המאייד והמדחס גם חשובים. סלילים אלו אוספים לכלוך רב, מה שמפחית את זרימת האוויר, מבודד את הסליל ומקטין את יכולתו לספוג חום. יש לציין ששמירה על הפילטר של המזגן מתוחזק ונקי תמנע מהסליל של המאייד להתלכלך במהירות, יחד עם זאת ככל שחולף הזמן הוא יצבור לכלוך ולכן יש לבדוק אותו אחת לתקופה בהתאם להמלצות ולנקות לפי הצורך.

סלילי המדחס החיצוני יכולים גם כן להתלכלך מאוד כאשר הסביבה החיצונית מאובקת או עשירה בצמחייה. לכן מלבד ניקיון של הסליל עצמו יש לוודא שהסביבה של המדחס כמה שיותר נקייה. ניקוי האזור מעלים נושרים, אבק וגיזום הצמחייה באופן תדיר יאפשרו זרימת אוויר טובה.

ניקוז הצנרת ועבודות תחזוקה נוספות

כאשר תעלות הניקוז של המזגן סתומות, הם ימנעו מיחידת המזגן לבצע את תפקידה, יגרמו לעודף לחות ולא פעם גם לנזילות כתוצאה מכך. לכן אחת לכמה זמן העבירו חוט נוקשה דרך תעלות הניקוז של המזגן וכך תשמרו עליהן נקיות ותחסכו מעצמכם נזילות מיותרות או השבתה של המזגן בזמני שיא. כמובן שבבניין משרדים הרבה יותר נוח שעבודות התחזוקה מתבצעות על ידי חברה מקצועית שזהו תחום התמחותה ויודעת בדיוק מתי הזמן הנכון לכל פעולת אחזקה ותחזוקה. בנוסף אם אתם רוצים לחסוך באנרגיה וודאו שכל החלונות במבנה אטומים כמו שצריך כדי למנוע בריחה של אוויר קר החוצה וכניסה של אוויר חם פנימה, ולהיפך, כשמדובר בעונה הקרה.

נכתב בשיתוף אינטר אחזקת מבנים – כל השירותים למבנים במקום אחד.

לאתר החברה: https://intergamma.co.il/