קמין

הסקה בבית היא צורך בסיסי ובזכותה אנו יכולים לשהות בבית בנעימים כשבחוץ סוער וקר. אלא שפעמים רבות עולה התהייה – האם מזגן הוא הפתרון הטוב מכולם? או שמא הקמין הוא זה שמפיץ את החום המושלם? ובכן, הבחירה כמובן תלויה איש-איש בהעדפתו, אך בכל זאת ניתן לעמוד על כמה יתרונות וחסרונות שקיימים בכל אחד מהאמצעים.

אווירה

אין ספק שהקמין הוא כוכב השואו הבלתי מעורער. המראה שלו מרשים ויוקרתי למראה הודות לתצורה האותנטית והלהבה הבוערת במרכז. הקמין מחזיר אותנו בדמיון אל סיפורי האגדות והרומנים התקופתיים הגדולים ולבחור בו פירושו לבחור באלמנט שמשדרג משמעותית את נראות ועיצוב הבית. כיום מבחר הסגנונות גדול ובאפשרותכם לבחור גם בקמין מודרני מאוד למראה, שיתכתב עם הסגנון העדכני בעולם העיצוב.

בקטגוריה זו המזגן נחשב לאמצעי ההסקה הנחות יותר, מכיוון שהוא לא מעורר תחושה או אווירה מיוחדת מידי והמראה שלו לרוב סטנדרטי מאוד. אמנם תוכלו למצוא מזגנים במספר גדלים וצבעים, אך אין להם התאמה מיוחדת למראה הבית.

פונקציונליות

פונקציונליות הקמינים תלויה מאוד בסוג הקמין הספציפי ובאפשרויות ששולבו בו. כך לדוגמה, קמיני הגז מתקבלים עם שלט לכיבוי והדלקה או מתג קבוע בקיר בעוד שקמיני העץ יגיעו עם מתקן לריקון האפר. כל הקמינים כוללים גם הגנה מלאה ועשויים מחומרים קרמיים שאורך חייהם גבוה מאוד.

המזגנים לעומת זאת, מגיעים כמובן עם שלט אלחוטי ואין בהם כל סכנה בטיחותית, אך הם ידועים בפונקציונליות הרבה שלהם הודות ליכולת להעלות או להוריד את הטמפרטורה, לווסת את עוצמת המיזוג וגם להפעיל את המזגן על טיימר.

פיזור החום

פיזור החום של הקמין פועל בקצב מתון אך אפקטיבי במיוחד להסקת כל הבית. החום המופץ עדין ונעים, איננו נקודתי ומתפזר באופן איטי אך יעיל במיוחד, תוך שמירה של תחושת החום בבית באופן קבוע. כדי לבצע פיזור מקסימלי, מומלץ להציב את הקמין בחלל מרכזי גדול ופתוח יחסית, ממנו החום יופץ אל יתר חלקי הבית.

המזגן כולל טכניקת פיזור חום נקודתית יותר ולרוב מגיע בטמפרטורה אפקטיבית רק לחדר שבו הוא נמצא. אנשים שיש להם מזגן מיני מרכזי יוכלו להנות מאותה הטמפרטורה גם בחדרים האחרים, אך לשיטת מיזוג זו קיימים יתרונות וחסרונות שמצריכים כתבה נפרדת. חיסרון נוסף בחימום המזגן הוא תחושת היובש שנוצרת לאחר זמן הדלקה ממושך, מה שעשוי לגרום לעתים לכאבי ראש.

זלילת חשמל

אם הקמין חשמלי, צריכתו עומדת על כ-2 שקלים לשעה. אלא שקמין העץ והגז כשמם כן הם, פועלים על הסקת עצים או בחיבור לגז ולכן אינם זקוקים כלל לחשמל כדי לפעול. הסקה בקמין עץ עולה בין 1,300-2,000 ₪ (לכמות של קוב-שניים) בהתאם לסוג העץ, בעוד שהחיבור לגז יצריך החלפת בלון שגרתית מעת לעת.

ומה לגבי המזגן? עלות הצריכה עומדת על שקל לשעה, או שקל וחצי במזגנים מיני מרכזיים. ועם זאת, צריך להזכיר שכאשר המזגן וותיק מאוד צריכת החשמל שלו מזנקת, מה שלא מתרחש בקמינים מטבע הדברים.

מאמר זה נכתב באדיבות אורטל קמינים: https://www.ortal-heat.co.il